جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

تنها 3درصد جرایم قاچاق وصول شده و بیش از 500 میلیارد ریال اموال قاچاق مکشوفه برای فروش به سازمان اموال تملیکی واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته 34 هزار و 292 پرونده مظنون به قاچاق با بهای مال بیش از 3هزار میلیارد ریال تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد بیش از 10 درصد و از نظر بهای مال بیش از 42درصد کاهش داشته است.

بر این اساس ارزش جریمه تعیین‌شده پرونده‌های قاچاق در این مدت حدود 8 هزار میلیارد ریال و کل جریمه وصولی از این پرونده‌ بیش از 222 میلیارد ریال بوده است. معنای این دو رقم این است که تنها 2.7 درصد جرایم تعیین شده طی سال 88،  وصول شده است که این میزان در سال 87 کمتر از یک درصد (0.75درصد) بود.

افزایش قاچاق سیگار
مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش 20میلیارد نخی قاچاق سیگار به کشور نسبت به 7میلیارد نخ در1.5سال گذشته ابراز نگرانی کرده‌اند. به گزارش مهر، سرهنگ فتح‌الله زمانیان، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: پس از چاپ هشدارهای بهداشتی تصویری روی بسته‌های سیگار در کشور، بسیاری از مصرف‌کنندگان محصولات دخانی به استعمال محصولات بدون هشدار روی آورده‌اند به گمان اینکه محصولات فاقد تصویر، اصل یا کم ضرر‌تر است اما در واقع قاچاق است.

کد خبر 109420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز